Skriv ut

 Priser:

 

Två intensiva dagar för dig som planerar och schemalägger för kontaktcenter eller kundtjänst

Du lär dig:


Varför ska du gå kursen i Workforce Management?

Gör arbetet lättare genom att lära dig enkla beräkningsmetoder som ger dig en prognos du kan lita på. Det är alltid din planering det hänger på om det ska bli en dag med nöjda kunder och glada medarbetare.
På kursen Workforce Management får du lära dig de metoder som gör dig till en professionell Workforce Manager. Satsa två dagar och spara veckor av arbetet med bemanningsplanering. Kursen är intensiv och ger dig på två dagar de metoder och verktyg du behöver för att bli en skicklig bemanningsplanerare.

Övningsintensiv kurs - repetera matematiken inför kursen

Kursen baseras på praktiska exempel som du träffar på varje dag. Kursen är övningsintensiv och du får räkna på prognoser och bemanningsbehov från verkliga fall. Du får redan på kursen erfarenhet av att hantera de utmaningar som du möter i det dagliga planeringsarbetet. Kanske kan du behöva repetera matematik innan kursen.

Vem ska gå kursen?

Kursen vänder sig till dig som arbetar med eller skall börja arbeta med planering och schemaläggning i kontaktcentret. Du som har mest nytta av utbildningen i bemanningsplanering är kontaktcenterchef, callcenterchef, teamledare, kundtjänstansvarig eller gruppchef, planerare, schemaläggare eller liknande.

 

Kursprogram två dagar
 

Analys och rensning av data

Prognoser

Bemanning

Schemaläggning

Styrning i realtid

Mätning och återkoppling