Kundkommunikation för kundtjänst och servicedesk 

Stockholm 19-20 oktober 

Kursen vänder sig till dig som tar emot samtal i företagets kundtjänst och som därmed blir ditt företags ansikte ut mot kunderna. Du som arbetar med att leverera support behöver kommunicera bra med dina användare. I samtliga fall kommer du att ha stor glädje och nytta av denna kurs.

Kursens syfte är att ge deltagarna en förståelse för den egna rollens betydelse för företaget och därtill utveckla de färdigheter i samtals- och kommunikationsteknik som gör det lättare att genomföra effektiva och trevliga samtal med kunder.

 Efter kursen kommer du att:

  • känna större stolthet över din viktiga roll för företagets anseende bland sina kunder
  • känna större säkerhet i olika kundsituationer
  • kunna genomföra ett samtal mer effektivt, oberoende av samtalets innehåll
  • kunna styra samtalet med frågeteknik och beslutsteknik
  • kunna hantera arga och missnöjda kunder enklare och mer effektivt och med mindre egen stres

Läs mer här

 

 Contact Center Management - effektiv ledning av kundcenter

Stockholm 12-13 oktober 

Två dagar för dig som leder och planerar arbetet i ett kontaktcenter.


Under två intensiva dagar lär du dig:

  • Ta fram effektiva planer för att bibehålla konstanta servicenivåer
  • Tillförlitligt prognosticera bemanningsbehov
  • Förstå och förklara de unika förutsättningarna i ett kontaktcenter 
  • Ta fram de bästa nyckeltalen och målen för ditt kontaktcenter ska nå framgång
  • Hitta de individuella målen som ger rätt beteende hos medarbetarna
  • Hantera flera kommunikationskanaler
  • Leva upp till kundens förväntning
  • Förbättra resultatet och minska kostnaderna

Läs mer och anmälan

 

Support Center Teamleader

29-30 augusti Sundsvall, 26-27 oktober Stockholm, 27-28 november Göteborg

Två dagar för dig som arbetar med leda personal och uppföljning av support

Du lär dig

  • Knowledge Management för att öka produktivitet och nöjdhet hos kunder och medarbetare
  • Uppnå mål genom att använda best practise inom support
  • Effektivitet genom beprövade metoder för ledarskap och organisation
  • Upptäcka och lyfta fram dina medarbetares talanger med 8-stegsmetoden
  • Hantera stress och konflikter för större arbetsglädje i teamet
  • Fokusera på effektivitet - KPI - Nyckeltal för verksamheten

 

Läs mer och anmälan

 

RAMAVTAL

Genom samarbetet med BiTA Service Management kan CCI leverera utbildningar inom ramavtal. 

Via Kammarkollegiet som formell underleverantör:

  • Programvaror och tjänster 2014: Grundläggande IT (via Cybercom)
  • Managementkonsulttjänster 2014 
  • IT-utbildning
  • IT-konsulttjänster Resurskonsulter (via eWork)

Övriga:

  • Region Östergötland
  • Landstinget i Uppsala Län
  • Region Jönköping
  • Sollentuna kommun
  • Bolagsverket
  • Riksgälden
  • Inera (via partner)
  • Statens Tjänstepensionsverk (SPV)

Välkommen! 

 

Peter Hero  
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.